Agata
Manosa

Lektura na niedzielę 48 – Dior i Free The Children.

2012-09-23 - Agata Herbut

Raz na jakiś czas piszę Wam o markach, które oprócz swojej normalnej działalności starają się jakoś zmienić świat na lepsze. Dzisiaj przyszła kolej na Dior, która we współpracy z Free The Children stara się poprawić jakość życia dzieci na świecie.

Free The Children jest organizacją charytatywną, która wierzy w ideę świata, w którym wszyscy młodzi ludzie mają wolną drogę do osiągnięcia swojego pełnego potencjału dając siłę i narzędzia do pokonywania barier uniemożliwiających im bycie obywatelami aktywnymi lokalnie i globalnie. Jej głównym celem jest uwolnienie dzieci od biedy i wyzysku, a również uzmysłowienie im, że nie są bezsilni wobec negatywnych zmian na świecie. Poprzez lokalne programy oraz warsztaty z umiejętności przywódczych, Free The Children inspiruje młodych ludzi do rozwoju jako społecznie świadomych obywateli świata.

Założona w 1995 roku przez międzynarodowego aktywistę na rzecz praw dzieci, Craiga Kielburgera (miał wtedy 12 lat!) organizacja ta urosła do rangi największej na świecie sieci dzieci pomagających dzieciom poprzez edukację. Obecnie organizacja ma pod swoimi skrzydłami ponad milion młodych ludzi zaangażowanych w innowacyjne, edukacyjne programy rozwoju realizowane w 45 krajach.




Co oprócz słów? Dotychczas organizacja wybudowała ponad 650 szkół i klas dla społeczności w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej, zapewniając edukację ponad 55 000 dzieciom każdego dnia. Dostarczyła zapasy lekarstw i środków medycznych o wartości 16 milionów dolarów do 40 krajów, zapewniła centra służby zdrowia i pomocy społecznej, pomagając ponad 512 500 osób. Pomogła także ponad 30,000 kobiet stać się niezależnymi finansowo dzięki pożyczkom oraz innym
formom dochodu.








Jaką rolę w tym wszystkim odgrywa Dior i Natalie Portman? Od 2010 roku Natalie jest wyjątkową muzą Domu Mody Dior, a przejęta kwestiami związanymi z dziećmi oraz ochroną środowiska, pełni rolę ambasadorki
stowarzyszenia Free The Children. W ramach tej współpracy, dochody uzyskane ze sprzedaży nowej pomadki Rouge Dior, Nude “Grège” n°169 – odcienia specjalnie wybranego przez Natalie Portman, zostaną przekazane Free The Children, jako wsparcie funduszy zbieranych na budowę szkoły dla dziewcząt w Kenii.